Lediga jobb som Marknadschef i Karlskrona

Se lediga jobb som Marknadschef i Karlskrona. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Karlskrona som finns hos arbetsgivaren.

Market Communications Manager till Roxtec

Ansök    Apr 16    Experis AB    Marknadschef
Är du en driven ledare med passion för marknadskommunikation? Har du erfarenhet av att leda team inom kommunikation och marknadsföring, gärna inom B2B? Vi hjälper vår kund som söker en Market Communications Manager som vill vara med och stärka bolagets varumärke globalt! Du blir anställd av JeffersonWells och uthyrd till kund Period: Start Aug 2025 + 1år. Om rollen Market Communications Department är Roxtecs inhouseavdelning för produktion av all mark... Visa mer
Är du en driven ledare med passion för marknadskommunikation? Har du erfarenhet av att leda team inom kommunikation och marknadsföring, gärna inom B2B? Vi hjälper vår kund som söker en Market Communications Manager som vill vara med och stärka bolagets varumärke globalt!

Du blir anställd av JeffersonWells och uthyrd till kund

Period: Start Aug 2025 + 1år.

Om rollen

Market Communications Department är Roxtecs inhouseavdelning för produktion av all marknadskommunikation, både digitalt och tryckt, med en global räckvidd. Avdelningen producerar innehåll och material på uppdrag av olika marknadsfunktioner och arbetar i en internationell miljö med dagliga globala kontakter. Som Market Communications Manager har du en nyckelroll i att leda och koordinera avdelningens arbete och säkerställa att kommunikationen stödjer Roxtec´s affärsstrategier och varumärkesprofil.

I rollen ingår personalansvar och du rapporterar till Brand and Corporate Communications Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Leda och ansvara för arbetet på Market Communications Department, inklusive personalansvar.
* Projekt- och produktionsledning
* Tillsammans med teamet säkerställa att Roxtec skapar effektiv marknadskommunikation för utvalda målgrupper och kanaler inom B2B.
* Säkerställa att all kommunikation är enhetlig och följer Roxtec´s varumärkesstrategi.
* Samarbeta med interna och externa intressenter globalt
* Bidra till kontinuerlig utveckling och effektivisering av avdelningens arbete.



Vi söker dig som har:

* Erfarenhet av marknadskommunikation, gärna inom B2B och för en internationell målgrupp.
* Förmåga att konsekvent tillämpa grafisk identitet och stärka varumärket.
* Erfarenhet av projekt- och produktionsledning.
* Erfarenhet av personalledning, gärna från reklam-/kommunikationsbyrå eller inhouse-byrå.
* Kunskap inom digital kommunikation och analys är meriterande.
* Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller motsvarande.
* Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.





Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är:

* Serviceminded och trivs med att stödja och utveckla teamet.
* Tydlig och strukturerad, med förmåga att fatta beslut och prioritera.
* Driven och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera uppdrag parallellt.
* Ansvarstagande och pålitlig, med ett gott ordningssinne.
* Positiv och utvecklingsinriktad, alltid med en strävan efter att förbättra och effektivisera.



Vad Roxtec erbjuder

Roxtec är en internationell marknadsledare som erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Här får du möjlighet att arbeta med marknadskommunikation i en global kontext och vara en del av ett innovativt företag med en stark tillväxtresa.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Kontaktuppgifter och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Lindgren på [email protected].
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Platschef till ny etablering - inom bemanning och rekrytering

Ansök    Mar 28    Konsultia AB    Marknadschef
Platschef inom bemanning & rekrytering Vill du vara med från start och få en verksamhet att flyga? Nu söker vi en platschef till Karlskrona – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, driva tillväxt och föra svensk industri framåt. Fokus i rollen Konsultia siktar på att bli marknadsledande inom vår nisch och är beroende av kundfokuserade och engagerade medarbetare för att lyckas. Du driver affären framåt, bygger långsiktiga relationer och skapar de b... Visa mer
Platschef inom bemanning & rekrytering
Vill du vara med från start och få en verksamhet att flyga? Nu söker vi en platschef till Karlskrona – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, driva tillväxt och föra svensk industri framåt.
Fokus i rollen Konsultia siktar på att bli marknadsledande inom vår nisch och är beroende av kundfokuserade och engagerade medarbetare för att lyckas. Du driver affären framåt, bygger långsiktiga relationer och skapar de bästa förutsättningarna för både kunder och medarbetare. Rollen innebär att du:
Etablerar och utvecklar samarbeten med nya och befintliga kunder.
Säkerställer att vi attraherar och matchar rätt konsulter till rätt uppdrag.
Lägger grunden för vår långsiktiga tillväxt på orten.
Bidrar till hela regionens utveckling och är en del av regionledningen.

Din bakgrund Du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen samt gärna ledarskapserfarenhet. Du vill utvecklas och känner att det är läge för nästa steg, sannolikt för att du är driven, trivs med att påverka och motiveras av att se konkreta resultat. Relationsbygge kommer naturligt och du trivs med att kombinera försäljning, ledarskap och affärsutveckling.
Nyfiken? Vi erbjuder en unik möjlighet att bygga och utveckla en lokal verksamhet från grunden. Du har friheten att styra din vardag samtidigt som du får stöd av en erfaren och framåtlutad organisation som ger dig verktygen som behövs för att lyckas. Det här är en viktig roll i ett växande företag med korta beslutsvägar – din insats kommer göra skillnad direkt!
Hör av dig
Skicka några rader om vem du är och varför du vill ta dig an den här rollen. Bifoga gärna din LinkedIn-profil eller ett CV.
Kontakta Johan Alm, HR-chef, på 070-289 31 10. Intervjuer sker löpande, så ansök direkt. Sista dag för att ansöka är 6 april.
För svensk industri framåt Industrin är en grundpelare i Sveriges framgång och vi vill bidra till att den fortsätter utvecklas. Våra bemannings- och rekryteringslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Med schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad för våra kunder varje dag.
Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag och arbetsplats.
Vi bedriver verksamhet från norr till söder, och fler kontor är på gång i takt med att vi hittar rätt personer! Läs gärna mer om oss på vår hemsida. Visa mindre

Platschef till ny etablering - inom bemanning och rekrytering

Ansök    Mar 5    Konsultia AB    Marknadschef
Platschef inom bemanning & rekrytering Vill du vara med från start och få en verksamhet att flyga? Nu söker vi en platschef till Karlskrona – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, driva tillväxt och föra svensk industri framåt. Fokus i rollen Konsultia siktar på att bli marknadsledande inom vår nisch och är beroende av kundfokuserade och engagerade medarbetare för att lyckas. Du driver affären framåt, bygger långsiktiga relationer och skapar de b... Visa mer
Platschef inom bemanning & rekrytering
Vill du vara med från start och få en verksamhet att flyga? Nu söker vi en platschef till Karlskrona – en nyckelroll där du får möjlighet att påverka, driva tillväxt och föra svensk industri framåt.
Fokus i rollen Konsultia siktar på att bli marknadsledande inom vår nisch och är beroende av kundfokuserade och engagerade medarbetare för att lyckas. Du driver affären framåt, bygger långsiktiga relationer och skapar de bästa förutsättningarna för både kunder och medarbetare. Rollen innebär att du:
Etablerar och utvecklar samarbeten med nya och befintliga kunder.
Säkerställer att vi attraherar och matchar rätt konsulter till rätt uppdrag.
Lägger grunden för vår långsiktiga tillväxt på orten.
Bidrar till hela regionens utveckling och är en del av regionledningen.

Din bakgrund Du har erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen samt gärna ledarskapserfarenhet. Du vill utvecklas och känner att det är läge för nästa steg, sannolikt för att du är driven, trivs med att påverka och motiveras av att se konkreta resultat. Relationsbygge kommer naturligt och du trivs med att kombinera försäljning, ledarskap och affärsutveckling.
Nyfiken? Vi erbjuder en unik möjlighet att bygga och utveckla en lokal verksamhet från grunden. Du har friheten att styra din vardag samtidigt som du får stöd av en erfaren och framåtlutad organisation som ger dig verktygen som behövs för att lyckas. Det här är en viktig roll i ett växande företag med korta beslutsvägar – din insats kommer göra skillnad direkt!
Hör av dig
Skicka några rader om vem du är och varför du vill ta dig an den här rollen. Bifoga gärna din LinkedIn-profil eller ett CV.
Kontakta Johan Alm, HR-chef, på 070-289 31 10. Intervjuer sker löpande, så ansök direkt. Sista dag för att ansöka är 31 mars.
För svensk industri framåt Industrin är en grundpelare i Sveriges framgång och vi vill bidra till att den fortsätter utvecklas. Våra bemannings- och rekryteringslösningar hjälper industrin med kompetensförsörjning och produktion i balans. Med schyssta villkor och en värderingsdriven företagskultur attraherar vi medarbetare som gör skillnad för våra kunder varje dag.
Vi värdesätter en god arbetsmiljö och tror att det är en förutsättning för hållbar tillväxt och långsiktiga relationer. Vi värnar om en bra balans mellan privatliv och arbetsliv där du har stora möjligheter att styra din egen arbetsdag och arbetsplats.
Vi bedriver verksamhet från norr till söder, och fler kontor är på gång i takt med att vi hittar rätt personer! Läs gärna mer om oss på vår hemsida. Visa mindre

Director, Head of Group Marketing

Ansök    Dec 21    NKT HV Cables AB    Marknadschef
About NKT At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology - designing, manufacturing and installing low-, medium- and high-voltage power cable solutions and accessories that support the green transition. NKT is headquartered in Denmar... Visa mer
About NKT
At NKT, we are all Connectors. We connect to develop leading technologies that enable the world’s transition to renewable energy - and we stay connected to grow as people and professionals. As a company, NKT connects a greener world with high-quality power cable technology - designing, manufacturing and installing low-, medium- and high-voltage power cable solutions and accessories that support the green transition. NKT is headquartered in Denmark, employs 4,500 people in more than 15 countries, and realized revenue of EUR 2,1 billion in 2022. We connect a greener world. www.nkt.com

Lead the development of our brand and contribute to our exciting growth journey
NKT is seeking a leader to join us as the Director, Head of Group Marketing. You will play an important role being responsible Group Marketing strategies and propelling us further on our journey of growth. Are you enthusiastic about making a global impact through strategic brand management and set your footprint in our business? You will be part of our exciting journey toward a greener future. Together, we connect a greener world!

Own, evolve and safeguard the NKT brand
As Director, Head of Group Marketing and together with your small team of experienced specialists, you will be responsible for Group Marketing strategy and execution. You will have the stewardship of our brand tracking and brand management. Together with your team, you safeguard and develop the NKT brand. In close cooperation with the business line marketing teams, Group Communication and in alignment with stakeholders across the organization you ensure Group marketing activities are tailored to concrete business needs and support the business to grow market awareness and customer loyalty. 

Besides the above your main responsibility will be: 
* Customer research and intelligence to provide strategic and transactional research programs
* Brand platform and visual identity
* Marketing tech-stack, including NKT website platform to develop and enable digital marketing
* Support HR in employer branding activities, both in terms of strategy as well as communication assets
* Ensure and present reliable data tracking of the brand, marketing activities, platforms and results
* Build and control Group Marketing budget

Experienced leader with the ability to influence others
To succeed in this role, you have great leadership as well as team building skills. You possess a strategic mindset while appreciating working hands-on when needed. Structured working style, with an eye for details as well as a strong result orientation is also key in this role. 

You also have: 
* Experience from strategic brand management and digital marketing from a technical industry (B2B)
* Experience in leading a team of specialists
* Project management capabilities and experience
* Vast experience analysing data and using different digital platforms
* Fluent in English, both verbal and in writing


Leverage your brand management skills in an international setting
You will join an international, competent and service-minded marketing team. The location of this position can be either in Karlskrona, Kaunas or Cologne. Travel, around 20 working days per years, is to be expected.

NKT is committed to fostering a diverse organization and a culture where people from different backgrounds can thrive and are inspired to perform at their best. We believe that a diverse organization enables sustainable performance, and that an inclusive and welcoming culture makes for a better place to work.  

We offer you the opportunity to join a globally leading cable company, set your footprint in our business and develop your brand management and marketing skills in an international organization. 

“As a leader I am fostering my team to take full responsibility for their respective areas, supporting a flexible way of working, while fostering a great collaboration spirit. I look forward to working with you!” 
Carina Lindberg, VP, Head of Global Marketing, hiring manager.

Read more about our offer and listen to some voices of NKT Connectors here!

We will review applications continuously but we recommend you to apply no later than 10th of January. Due to winter vacations, you will receive feedback on your application first around mid-January. Personality tests might be included in the recruitment process. 

If you have any questions regarding the position, you are very welcome to contact  Carina Lindberg, [email protected]. In case you have any inquiries about the recruitment process please reach out to Global Talent Attraction Specialist Angelina Nilsson, [email protected].

Please note that due to the GDPR regulations we cannot accept any applications via e-mail. 
Union Representatives
Sveriges Ingenjörer: Christian Fisch, +46 455 56 380
Unionen: Joakim Wikström, +46 73 407 02 43 
Ledarna: Roger Jönsson, +46 455 55 911

Be a Connector of the green tomorrow! Visa mindre

Market Communications Manager till Roxtec

Ansök    Mar 21    Experis AB    Marknadschef
Är du en driven ledare med passion för marknadskommunikation? Har du erfarenhet av att leda team inom kommunikation och marknadsföring, gärna inom B2B? Vi hjälper vår kund som söker en Market Communications Manager som vill vara med och stärka bolagets varumärke globalt! Du blir anställd av JeffersonWells och uthyrd till kund Period: Start Aug 2025 + 1år. Om rollen Market Communications Department är Roxtecs inhouseavdelning för produktion av all mark... Visa mer
Är du en driven ledare med passion för marknadskommunikation? Har du erfarenhet av att leda team inom kommunikation och marknadsföring, gärna inom B2B? Vi hjälper vår kund som söker en Market Communications Manager som vill vara med och stärka bolagets varumärke globalt!

Du blir anställd av JeffersonWells och uthyrd till kund

Period: Start Aug 2025 + 1år.

Om rollen

Market Communications Department är Roxtecs inhouseavdelning för produktion av all marknadskommunikation, både digitalt och tryckt, med en global räckvidd. Avdelningen producerar innehåll och material på uppdrag av olika marknadsfunktioner och arbetar i en internationell miljö med dagliga globala kontakter. Som Market Communications Manager har du en nyckelroll i att leda och koordinera avdelningens arbete och säkerställa att kommunikationen stödjer Roxtec´s affärsstrategier och varumärkesprofil.

I rollen ingår personalansvar och du rapporterar till Brand and Corporate Communications Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

* Leda och ansvara för arbetet på Market Communications Department, inklusive personalansvar.
* Projekt- och produktionsledning
* Tillsammans med teamet säkerställa att Roxtec skapar effektiv marknadskommunikation för utvalda målgrupper och kanaler inom B2B.
* Säkerställa att all kommunikation är enhetlig och följer Roxtec´s varumärkesstrategi.
* Samarbeta med interna och externa intressenter globalt
* Bidra till kontinuerlig utveckling och effektivisering av avdelningens arbete.



Vi söker dig som har:

* Erfarenhet av marknadskommunikation, gärna inom B2B och för en internationell målgrupp.
* Förmåga att konsekvent tillämpa grafisk identitet och stärka varumärket.
* Erfarenhet av projekt- och produktionsledning.
* Erfarenhet av personalledning, gärna från reklam-/kommunikationsbyrå eller inhouse-byrå.
* Kunskap inom digital kommunikation och analys är meriterande.
* Relevant högskoleutbildning inom marknadsföring eller motsvarande.
* Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.





Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen ser vi att du är:

* Serviceminded och trivs med att stödja och utveckla teamet.
* Tydlig och strukturerad, med förmåga att fatta beslut och prioritera.
* Driven och lösningsorienterad, med förmåga att hantera flera uppdrag parallellt.
* Ansvarstagande och pålitlig, med ett gott ordningssinne.
* Positiv och utvecklingsinriktad, alltid med en strävan efter att förbättra och effektivisera.



Vad Roxtec erbjuder

Roxtec är en internationell marknadsledare som erbjuder en dynamisk och stimulerande arbetsmiljö. Här får du möjlighet att arbeta med marknadskommunikation i en global kontext och vara en del av ett innovativt företag med en stark tillväxtresa.

Om Jefferson Wells
Jefferson Wells är ett värderingsstyrt bolag med konsulternas karriärsmål i fokus. Vi har ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Som konsult hos Jefferson Wells utvecklar du tillsammans med din konsultchef en specifik karriärplan utifrån dina önskemål och din kompetens. Genom oss får du möjlighet att arbeta på stora internationella koncerner och mindre bolag inom många olika branscher.

Kontaktuppgifter och ansökan
Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Cecilia Lindgren på [email protected].
Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta uppdraget så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt! Visa mindre

Aftermarket Service Manager

Mission: You will be responsible for ensuring development and safeguard of technical support for rollers within product company in Karlskrona as well as managing the Global coordination within Business Unit Compaction. You coach the Service team in the PC’s and provide direct support for all eventual technical issues. You drive for corrective action as appropriate and you define the priority settings for our structured service actions. You aim for excellen... Visa mer
Mission:
You will be responsible for ensuring development and safeguard of technical support for rollers within product company in Karlskrona as well as managing the Global coordination within Business Unit Compaction.
You coach the Service team in the PC’s and provide direct support for all eventual technical issues. You drive for corrective action as appropriate and you define the priority settings for our structured service actions. You aim for excellent customer support, and strong follow up on the warranty cost development.
Responsibilities:
· Ensure right organizational structure to support compaction aftermarket within Dynapac division.
· Safeguard competence in the Technical Support department by retaining talents as well as recruiting, coaching and training new candidates.
· Build and maintain a strong TCM and PQM process in PC Karlskrona and coordinate with all PC for divisional quality report for compaction products.
· Validate product warranty reporting and keep a close control on divisional quality cost of 1,5%.
· Issue and implement service bulletins to ensure implementation of technical changes in all CCs.
· Development of parts portfolio, improve commonality in Dynapac master data and create Spare Parts Proposal to guide stocking of parts at DCs as well as CCs.
· Contribute in improving customer satisfaction from Aftermarket with special focus on major customers and dealers.
· Provide active support to a learning organization and safeguard that all service engineers and Regional Aftermarket managers are on at least silver level.
· Work in close cooperation with Divisional Communication and Competence Development team for alignment of Aftermarket in their portfolio and activities.
· Make sure that Aftermarket takes an active part in the D&D process.
· Manage the aftermarket operations through greater use of processes and usage of new digitalization tools.
Experience requirements
· Result oriented professional with leadership experience and good technical knowledge of rollers.
· A good understanding of the customer & dealer operation as well as the road construction industry.
· Experience in hydraulics, electronic and mechanics is a major advantage.
· Experience in coordinating with key stakeholders.
· Knowledge of Aftermarket system is an asset.
Knowledge/Educational requirements
· A technical graduation, with experience in hydraulics and electronics.
· >5 years’ experience in rollers business
· Good knowledge of using IT systems
· Fluency in English a must, and additional language skill will be a plus to handle communication over diverse markets
Personality requirements
· Result oriented and service minded.
· Ability to drive change and make things happen.
· High team spirit with an ability to motivate and lead by example.
· Excellent organizational and time management skills.
· An ability to effectively engage with a range of stakeholders, both operational and technical.
· Excellent written and verbal communication skills.
· High team spirit.
· Willingness to travel.
On top of this you have a positive attitude and your firmly believe that there is always a better way!
Location: Karlskrona,Sweden
Company:
Dynapac is a leading supplier of high tech soil and asphalt rollers, pavers and milling equipment, committed to strengthen customer
performance. Dynapac is represented worldwide via its own regional sales- and service offices, and cooperates with an extensive and professional distribution network. Headquartered in Wardenburg, Germany, Dynapac has production facilities in Europe, South
America, and Asia. Dynapac is part of the FAYAT Group.
Send a mail with your CV and application letter to: [email protected]
Last application date: 24 February 2022 Visa mindre

Global Marketing Manager – Dynapac Business Unit Compaction

Global Marketing Manager – Dynapac Business Unit Compaction We are looking for a Global Marketing Manager for Dynapac Compaction as our present holder will take up another challenge within Business Unit Compaction. To further innovate and optimize our offer of rollers with Customer Value in mind, we are looking for a Global Marketing Manager BU Compaction, who will take the full portfolio management responsibility for asphalt and soil rollers, cover... Visa mer
Global Marketing Manager – Dynapac Business Unit Compaction

We are looking for a Global Marketing Manager for Dynapac Compaction as our present holder will take up another challenge within Business Unit Compaction.

To further innovate and optimize our offer of rollers with Customer Value in mind, we are looking for a Global Marketing Manager BU Compaction, who will take the full portfolio management responsibility for asphalt and soil rollers, covering all factories (Karlskrona, Sweden; Sorocaba, Brazil; Pune, India, China; Tianjin)

The position is based in Karlskrona, Sweden, and you will work together with a committed team and be a member of the Business Unit Compaction Management team. You will report to Vice President BU Compaction.


Mission:
Your mission will be to:

- Optimize the product portfolio offer for all kinds of heavy sit-on rollers with our product brand promise “Designed to Perform, Built to Last” in mind with SWOT analyses and Masterplan for full product offering
- Increase market share with at least +1% per annum, and strongly strive for profitable growth
- Product life cycle management
- Analyze the market requirements of a global market, both for premium and value products.
- Develop and lead our product planning process, and visualize our product strategies
- Prepare solid master specifications for new products development, in close cooperation with the responsible product managers.
- Optimize global sales within the segment together with our regional General Managers in Sales
- Be a key member in the product development process, interacting on a daily level with all players in this process.
- Analyze full and objective market information, both for a commercial, pricing as well as technical and competitive viewpoint
- Support the timely availability of the products, and its documentation.
- Support on an international level our business marketing activities with product- and application knowledge, trainings, as well as value propositions and product feature argumentation
- Be responsible for the most optimum product portfolio for all markets, irrespective the origin
- Lead the Global Marketing Compaction team

Experience:
We are looking for a person with a solid experience in product management and product marketing
- In depth knowledge of the global roller business is a major advantage.
- Solid knowledge of the Dynapac products and our product development process is a must.
- Sales experience is meriting

Educational requirements:
You have a university degree in engineering or marketing. You are fluent in English and other languages is a major advantage.

Personality:
- You are dynamic and result-oriented team player having strong leadership skills.
- You plan and work in a systematic and organized way, follow directions and procedures, commit to objectives and goals, drive activities and follow up to deliver results.
- You think broad with a holistic view, are open to new ideas and experiences, handle situations and problems with innovation and creativity and drive continuous improvement.
- You have excellent communication skills and are able to establish relations and networks with people inside and outside the organization.
- Product focus is core, with a strong view on customer benefits and efficiency. You keep commitments, seek feed-back to continuously drive product innovation along with product efficiency and customer satisfaction.

You are dedicated to our brand value –“ Your partner on the road ahead” and you firmly believe that there is always a better way!

Additional information
Dynapac international conditions will apply for international candidates. For further information please contact VP HR.



How to apply:

Send your application letter and CV to Christina Wagstrom ([email protected]) no later than 10 March 2021.

For further information please contact:
Catharina Kindberg Vice President Compaction
Office:
+46455306003
Mobile:
+46702477820 Visa mindre

Marknadschef till Affärsverken i Karlskrona

Har du erfarenhet av ledande roller inom marknadsföring och marknadsstrategi, och har du tidigare vana av varumärkesansvar? Är du en trygg och tillitsskapande ledare som vill hitta din nästa utmaning i en affärsnära funktion hos en aktör som ser den digitala revolutionen som en möjlighet till positiv och bestående förändring? Då kanske du är Affärsverkens nya Marknadschef! Skicka in din ansökan redan idag, eller kontakta oss för mer information! Om tjänst... Visa mer
Har du erfarenhet av ledande roller inom marknadsföring och marknadsstrategi, och har du tidigare vana av varumärkesansvar? Är du en trygg och tillitsskapande ledare som vill hitta din nästa utmaning i en affärsnära funktion hos en aktör som ser den digitala revolutionen som en möjlighet till positiv och bestående förändring? Då kanske du är Affärsverkens nya Marknadschef! Skicka in din ansökan redan idag, eller kontakta oss för mer information!

Om tjänsten

Som Marknadschef hos oss på Affärsverken kommer du att leda vårt marknadsteam, bestående av tre kommunikatörer, en marknadskoordinator och en AD. Du kliver in som en självklar del i vår utökade ledningsgrupp, och är med och leder, driver och utvecklar Affärsverkens varumärke utifrån vår affärsplan och uppsatta mål. Ditt uppdrag blir att driva och utveckla Affärsverkens marknadsplats och -kommunikation med syftet att stärka vårt kunderbjudande och driva försäljning i både privat- och företagssegmentet. Förutom ditt eget team, kommer du även att ha ett nära samarbete med bl.a. vår Försäljningschef och våra Produktägare. Din vardag kommer att bestå i att ansvara för våra gemensamma marknadsstrategier, all marknadsföring i samtliga kanaler, samt utvecklingen av dessa. Du har ytterst ansvar för Affärsverkens kampanjer och event, där de flesta aktiviteter sker in-house.

Tjänsten är placerad i Karlskrona. Du rapporterar direkt till vår VD.



Om dig

För den här tjänsten söker vi dig som har minst tre års erfarenhet av en liknande roll, där du har arbetat med marknadsföring och marknadsstrategier samt ansvarat för ett varumärke. Det är även för den här tjänsten ett krav att du har tidigare erfarenhet av personalansvar, samt av att hantera media- och presskontakter. Därtill är det ett krav att du talar och skriver flytande på svenska samt kan uppvisa goda professionella kunskaper i engelska.

Vi letar efter dig som vågar leda Affärsverken in i den nya digitala världen och vill vara med och skapa och utveckla framtiden. Det är därför den här tjänsten ställer krav på att du kan visa på en hög digital mognad och att du är à jour med rådande digitala marknadsföringstrender. Om du har tidigare vana av att arbeta i ledande position igenom digitala omställnings- eller förändringsprocesser, och/eller har bransch- eller branschnära erfarenhet, ser vi det som starkt meriterande.

Som person är du en prestigelös och ödmjuk ledare med hög integritet. Du är trygg som person och i dina förmågor och kompetenser, och utstrålar detta i och applicerar det på ditt arbete, med resultatet att du skapar tillit och förtroende. Vidare är det viktigt att du fungerar väl operativt även i perioder och processer med tillfälligt högre tempo och belastning, där vi ser att du behöver kunna göra skarpa och korrekta prioriteringar, och föra arbetet vidare på ett tillfredställande sätt. I linje med detta, ser vi därtill att det är primärt att du har väl utvecklade samarbets- och kommunikationsförmågor, såväl som en god affärsmässighet och ett tydligt leveransfokus.



Affärsverken - en grundläggande del av Karlskrona

Affärsverken är ett Karlskronabaserat företag. Vi bygger, utvecklar och driver infrastruktur i Karlskrona inom våra affärsområden energi, kommunikation och cirkulär. Kundfokus och omtanke om miljö och människor är gemensamma nämnare för alla oss som arbetar på Affärsverken.

Just nu jobbar Affärsverken med olika utvecklings- och innovationsprojekt som du som Marknadschef kommer vara en del av. Vi anpassar oss för att kunna stötta våra kunder att möta morgondagens behov och för att kunna vara mer snabbrörliga jobbar vi med agila arbetssätt.



Kontakt och ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Affärsverken med Experis, en del av ManpowerGroup, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Om du vill ha ytterligare information, är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Carina Berg på tele 0455 - 30 27 73, alternativt [email protected].

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast den 18 oktober. Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.



Vi ser fram emot din ansökan! Visa mindre

Manager Professional Services VIP

Ansök    Aug 5    Telenor Sverige AB    Marknadschef
Det här är vi För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar. Brinner du för kundup... Visa mer
Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Brinner du för kundupplevelse och vill driva förändring och utveckla team?

Nu söker vi en engagerad förändringsledare till VIP-kundtjänsten, på affärsområdet Business. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra
Inom avdelningen Professional Services som du kommer tillhöra arbetar vi med en bred palett av tjänster till våra stora företagskunder. Du kommer att rapportera till ledaren för Professional Services och ingå i Operations utvidgade ledningsgrupp.

Som ledare för denna grupp får du ett ansvar för en teamledare samt 21 medarbetare. Medarbetarna arbetar som kontaktpersoner för Telenor största och viktigaste kunder. Du kommer in i en spännande tid då vi gör ett nytt strategiskt avstamp för hela Business Operations och specifikt för VIP-kundtjänsten, och nu behöver vi en förändringsledare för att verkställa planen och utveckla verksamheten för att modernisera nuvarande arbetssätt och börjar arbeta mer datadrivet.

Vem du är
Vi söker dig som har:
* Ledarerfarenhet med goda ledaregenskaper av stora personalgrupper
* Vana av effektiviserings- och förändringsarbete
* God kundförståelse
* Erfarenhet från telekombranschen är meriterande
* God affärsförståelse
* Meriterande om du även har högskoleutbildning

Som person är du resultatfokuserad och lösningsorienterad med hög integritet. Du lägger stort fokus på att avdelningen ska ha ett strukturerat och modernt arbetssätt med väl genomtänkta processer, rutiner och arbetsmetoder. Du jobbar målmedvetet för att skapa hög motivation och sammanhållning för att ni gemensamt ska uppnå era mål. För att trivas i rollen är du en person med positiv inställning till förändringar. Du har strategisk höjd och en god analytisk förmåga och skapar engagemang bland dina medarbetare. Vidare är du serviceinriktad och kundfokuserad samt trivs med kundkontakter samtidigt som du har en mycket god kommunikationsförmåga.

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt – träna på lunchen utan att stressa tillbaka till jobbet, att i lugn och ro kunna lämna/hämta upp barn från förskolan? Så länge du kan leverera vad du ska så är friheten stor
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer

Sök till oss idag
Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Sophie Arenander Santos, rekryterande ledare, 0734 417406, [email protected]. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.

Bra att känna till
* Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar
* Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar applikationer löpande så var snäll och sök idag
* Placeringsort: Karlskrona Visa mindre