Lediga jobb Poolia AB i Karlskrona

Se alla lediga jobb från Poolia AB i Karlskrona. Genom att välja ett specifikt yrke kan du även välja att se alla lediga jobb i Karlskrona som finns inom det yrket.

Administratör 75% för uppdrag till RISE i Karlskrona

Ansök    Jun 23    Poolia AB    Administratör
Om tjänsten Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör för uppdrag till RISE (Research Institutes of Sweden) i Karlskrona. Du kommer att arbeta på enheten för personcertifiering, där mycket av samarbetet sker digitalt via Teams. Uppdraget pågår mellan 1 september och 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 75 % med placering i Karlskrona minst tre dagar i veckan – övrig tid kan utföras på distans efter överenskommelse... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker en noggrann och serviceinriktad administratör för uppdrag till RISE (Research Institutes of Sweden) i Karlskrona. Du kommer att arbeta på enheten för personcertifiering, där mycket av samarbetet sker digitalt via Teams. Uppdraget pågår mellan 1 september och 31 december 2025, med möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 75 % med placering i Karlskrona minst tre dagar i veckan – övrig tid kan utföras på distans efter överenskommelse.
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan redan idag, urval och intervjuer hålls löpande.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Registrera kunduppgifter i interna system

- Löpande kundkontakt via e-post och telefon

- Utföra allmänna kontorsuppgifter

- Hantera viss fysisk post

- Samarbeta digitalt med kollegor runtom i landet via Teams

Vem är du?
Obligatoriska krav:

- Minst 2 års erfarenhet av liknande administrativa uppgifter

- God datorvana och mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Word och Excel)

- Mycket god vana av att arbeta i Teams

- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

- Stark kommunikationsförmåga och hög servicekänsla

- Strukturerad, noggrann och självgående

Meriterande:

- Kunskaper i engelska, muntligt och skriftligt

- Erfarenhet av arbete i ”Intact Plattform” Visa mindre

Taktisk Inköpare – Bli en nyckelspelare inom inköpsverksamheten på Saab!

Ansök    Jun 13    Poolia AB    Inköpare
Har du flerårig erfarenhet av inköp och trivs i en roll där du får arbeta nära både leverantörer och interna funktioner? Vi söker en självgående Taktisk Inköpare med god förmåga att hantera såväl avtal som snabba behov i verksamheten. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Som Taktisk Inköpare på Saab kommer du att spela en central roll i att säkerstä... Visa mer
Har du flerårig erfarenhet av inköp och trivs i en roll där du får arbeta nära både leverantörer och interna funktioner? Vi söker en självgående Taktisk Inköpare med god förmåga att hantera såväl avtal som snabba behov i verksamheten.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som Taktisk Inköpare på Saab kommer du att spela en central roll i att säkerställa att organisationen har de resurser och produkter som krävs – när de behövs. Rollen är bred och kombinerar operativa inköpsuppgifter med taktiska insatser och visst kategoriansvar. Du ansvarar för hela inköpsprocessen från behov till kontraktering, vilket innefattar att inhämta och utvärdera leverantörsofferter, förhandla avtal och säkerställa att samtliga affärsvillkor – som frakt- och betalningsvillkor, NDA:er och ramavtal – är korrekt definierade och dokumenterade.

I rollen samarbetar du tätt med interna funktioner såsom teknik, produktion, logistik och lager, och har ett löpande ansvar för att artiklar och lagermaterial inom din kategori är uppdaterade i affärssystemet.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med önskad start efter sommaren och fortlöper fram till September 2026, med möjlighet till förlängning. Under uppdraget blir du anställd på Poolia.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Inhämta leverantörsofferter, förhandla och kontraktera

-Arbeta aktivt med NDA:er, avtal och vissa upphandlingar

-Delta i och driva tvärfunktionella kategori- och upphandlingsteam

-Säkerställa ett fungerande material- och informationsflöde inom din kategori

-Agera som kontaktperson för utvalda leverantörer (leverantörsansvar, POC)

-Se till att affärssystemet är uppdaterat med korrekta artikel- och leverantörsdata

-Arbeta med leveransuppföljning, påminnelser och hantering av avvikelser

-Bidra till förbättringsinitiativ kopplade till inköpsprocessen

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med inköp, gärna med fokus på taktiskt eller operativt inköp. Du har relevant utbildning inom inköp eller ekonomi och är van vid att arbeta självständigt och ta ansvar för hela inköpskedjan. Du har god förståelse för kategoriarbete, och du har erfarenhet av att förhandla och skriva avtal, inklusive NDA och ramavtal. Du är strukturerad, lösningsorienterad och trivs med att ha många kontaktytor både inom och utanför organisationen. Har du dessutom erfarenhet av leverantörsutveckling ser vi det som meriterande.

Om verksamheten
Som konsult blir du anställd via oss på Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Operativ inköpare/Inköpsassistent till Saab i Karlskrona

Ansök    Jun 13    Poolia AB    Inköpare
Vill du ta dina första steg inom inköp hos ett världsledande teknikföretag? Saab i Karlskrona söker nu en noggrann och engagerad Operativ Inköpare/Inköpsassistent till vårt team! Om tjänsten Som Operativ Inköpare/Inköpsassistent hos oss kommer du att spela en viktig roll i det dagliga arbetet med att säkerställa materialflödet i vår verksamhet. Du arbetar nära både taktiker, strategiska inköpare och godsmottagningen för att driva inköpsprocessen effektivt... Visa mer
Vill du ta dina första steg inom inköp hos ett världsledande teknikföretag? Saab i Karlskrona söker nu en noggrann och engagerad Operativ Inköpare/Inköpsassistent till vårt team!

Om tjänsten
Som Operativ Inköpare/Inköpsassistent hos oss kommer du att spela en viktig roll i det dagliga arbetet med att säkerställa materialflödet i vår verksamhet. Du arbetar nära både taktiker, strategiska inköpare och godsmottagningen för att driva inköpsprocessen effektivt – från orderläggning till leveransuppföljning.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start efter sommaren och fortlöper till september 2026, med möjlighet till förlängning. Du blir anställd hos Poolia under uppdraget.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
-Genomföra operativt inköp av varor och tjänster.

-Leveransbevaka och säkerställa att material finns på plats i rätt tid.

-Följa upp saknade leveranser och driva på vid behov.

-Hantera avrop av lagermaterial samt logga hämt- och lagerorder.

-Uppdatera artikelinformation i vårt system (OE), t.ex. pris och leveranstider.

-Identifiera och flagga för försenade leveranser samt sammanställa KPI:er över leveransprecision.

-Uppdatera prislistor och ha ett nära dagligt samarbete med både taktiker och godsmottagning.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet inom området på upp till två år. Du har en grundläggande förståelse för inköpsprocesser, antingen genom studier eller praktisk erfarenhet. För att lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att arbeta i system och trivs med att hantera flera uppgifter parallellt. Självständighet och initiativförmåga är viktiga egenskaper, liksom god samarbetsförmåga då rollen innebär nära kontakt med flera olika funktioner inom verksamheten.

Om verksamheten
Som konsult blir du anställd via oss på Poolia. Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

INTRESSEANMÄLAN - IT & teknik

Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik i Skåne? Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne med omnejd och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt... Visa mer
Är du på jakt efter en ny tjänst eller ett nytt uppdrag inom IT & teknik i Skåne?

Vi söker ständigt nya talanger som vill se sig om efter nya utmaningar i arbetslivet. Är du intresserad av att arbeta hos oss som uthyrd konsult inom IT & teknik får du gärna bifoga ditt CV och personliga brev här. Konsultuppdragen varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder finns i hela Skåne med omnejd och du får gärna specificera i din ansökan vilket geografiskt område du är intresserad av att arbeta i.

Vanligt förekommande tjänster:

- 1st, 2nd & 3d-line supporttekniker
- Onsite tekniker
- Hårdvarutekniker


Notera att detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag.

Vi kommer att kontakta dig när vi har ett aktuellt uppdrag som matchar din profil.

Välkommen med din ansökan!

Om verksamheten
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet digitala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension. Poolia har ett fokus: att tillsätta kvalificerad kompetens på tjänstemannaområdet. Avgränsningen är vår styrka och det som gör oss till branschens kanske mest erfarna rekryteringskonsulter. Vi har en gedigen erfarenhet inom en rad specialistområden. Vi förstår företagen och deras affärsvillkor. Och vi har en urvalsfilosofi som identifierar varje individs unika förmågor. Tillsammans med en kvalitetssäkrad process, modern kandidatwebb och ledande digitala verktyg är detta grunden i vårt erbjudande – Rätt individ. På rätt plats. Alltid. Visa mindre

Förbundsdirektör till Räddningstjänsten Blekinge

Ansök    Apr 22    Poolia AB    Förbundsdirektör
Vill du vara med och forma framtidens räddningstjänst i Blekinge? De fem kommunerna i Blekinge har beslutat att bilda ett gemensamt räddningstjänstförbund – Räddningstjänsten Blekinge – och vi söker nu en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda detta viktiga uppdrag. Räddningstjänsten Blekinge är under uppbyggnad under 2025 och går i skarp drift den 1 januari 2026. Verksamheten utgår från 14 olika platser i länet och kommer omfatta cirka... Visa mer
Vill du vara med och forma framtidens räddningstjänst i Blekinge?

De fem kommunerna i Blekinge har beslutat att bilda ett gemensamt räddningstjänstförbund – Räddningstjänsten Blekinge – och vi söker nu en strategisk och engagerad förbundsdirektör som vill leda detta viktiga uppdrag.

Räddningstjänsten Blekinge är under uppbyggnad under 2025 och går i skarp drift den 1 januari 2026. Verksamheten utgår från 14 olika platser i länet och kommer omfatta cirka 400 medarbetare, varav cirka 240 är räddningspersonal i beredskap.

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Som förbundsdirektör har du det övergripande ansvaret för att leda, utveckla och företräda Räddningstjänsten Blekinge. Du säkerställer att verksamheten bedrivs effektivt och lagenligt utifrån de politiska besluten och samhällets behov, samtidigt som du driver förändringsarbete och skapar en organisation rustad för framtidens utmaningar.

I dina ansvarsområden ingår:
• Strategisk och taktisk styrning och ledning av verksamheten
• Personal- och arbetsmiljöansvar för chefer och medarbetare
• Ekonomiskt ansvar, inklusive budget och uppföljning
• Säkerställa efterlevnad av lagar och regler, såsom LSO, LEH, LBE liksom arbetsmiljölagstiftning och arbetsmiljöföreskrifter
• Samverkan med medlemskommunerna, andra räddningstjänster, MSB, Länsstyrelsen, Försvarsmakten, Polisen, Kustbevakning, Regionen och andra samhällsaktörer
• Driva utvecklings- och förändringsarbete i enlighet med politiska direktiv, lagstiftning och samhällsutvecklingen
• Kommunicera med media och allmänhet

Du rapporterar till direktionen som utses av medlemskommunerna.

Vem är du?
Kompetenskrav
===========
• Brandingenjör, examen inriktad mot räddningstjänst, krishantering, statsvetenskap, juridik eller annan relevant utbildning alternativt att du genom mångårig erfarenhet och motsvarande kompetens
• Genomgången Räddningsledning B eller motsvarande, alternativt annan relevant utbildning eller erfarenhet inom räddningstjänst
• God kunskap om LSO, LEH, LBE och räddningstjänst under höjd beredskap (RUHB), arbetsmiljölagstiftning och offentlig förvaltning
• Erfarenhet av budget- och verksamhetsansvar
• B-körkort

Erfarenhet
========
• Minst 10 års erfarenhet av arbete inom räddningstjänst eller närliggande verksamhet
• Erfarenhet av chefs- och ledarskap på en strategisk nivå, gärna inom räddningstjänst, krishantering eller offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet av samverkan mellan olika aktörer inom krisberedskap, räddningstjänst och civilt försvar

Meriterande
=========
• Behörighet att vara räddningschef i kommunal räddningstjänst
• Flerårig erfarenhet som räddningschef
• Tidigare chefsbefattning i offentlig eller politiskt styrd organisation

Personliga egenskaper
================
• Strategisk och analytisk – har förmåga att fatta välgrundade beslut och se helheten
• Kommunikativ och samarbetsinriktad – skapar förtroende och goda relationer med politiker, medarbetare, invånare och externa aktörer
• Handlingskraftig och trygg i beslutsfattande – kan hantera både långsiktiga strategiska frågor och beslutsfattande under tidspress
• Förändringsbenägen och utvecklingsorienterad – kan leda en organisation i förändring för att möta framtidens krav
• Hög integritet, trygghet och stabilitet – kan fatta och stå upp för beslut även i svåra situationer

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju.

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att du behöver vara svensk medborgare. Säkerhetsprövning och bakgrundskontroll genomförs innan anställning.

Vill du vara med och bygga något nytt från grunden – med ett viktigt samhällsuppdrag? Då är detta din nästa utmaning.

Om verksamheten
De fem kommunerna i Blekinge har beslutat att gå samman om ett gemensamt räddningstjänstförbund, Räddningstjänsten Blekinge, och rekryterar nu en förbundsdirektör för att leda förbundet. Förbundet är under 2025 i en uppbyggnadsfas, och kommer att gå i skarp drift av sina uppdrag den 1 januari 2026.

Räddningstjänstens verksamhet utgår idag från 14 olika platser i länet. Nuvarande verksamheter inom Räddningstjänsten Västra Blekinge och Räddningstjänsten Östra Blekinge upphör. Med beståndsdelarna från de båda förbunden kan nu en ny organisation skapas med ökad effektivitet, möjligheter till ökad specialisering och stordriftsfördelar. Förbundet kommer att ha ca 400 medarbetare varav ca 240 är räddningspersonal i beredskap. Visa mindre

Kommunikationschef till Karlskrona kommun

Som kommunikationschef hos Karlskrona kommun får du chansen att skapa resultat, inspirera andra och bidra till att stärka kommunens roll som en attraktiv plats att leva och verka i. Låter detta intressant? Läs mer nedan! Om tjänsten Som kommunikationschef leder och utvecklar du formerna för strategisk och operativ kommunikation inom kommunen. Rollen innebär ett strategiskt ledarstöd i kommunikationsfrågor, samt att leda och samordna kommunikationsarbetet. ... Visa mer
Som kommunikationschef hos Karlskrona kommun får du chansen att skapa resultat, inspirera andra och bidra till att stärka kommunens roll som en attraktiv plats att leva och verka i. Låter detta intressant? Läs mer nedan!
Om tjänsten
Som kommunikationschef leder och utvecklar du formerna för strategisk och operativ kommunikation inom kommunen. Rollen innebär ett strategiskt ledarstöd i kommunikationsfrågor, samt att leda och samordna kommunikationsarbetet. Du ansvarar också för att skapa goda förutsättningar för kommunens kommunikatörer att möta nya utmaningar i en värld som ständigt förändras och där invånare, företag, besökare, chefer och medarbetare kräver snabb och tydlig kommunikation.
Rollen innebär ansvar för att driva kommunens kommunikation med fokus på att tydliggöra verksamhetens mål och beslut. Du leder och utvecklar kommunikationsarbetet inom hela organisationen och säkerställer att kommunens kommunikationskanaler och deras innehåll är samordnade och av hög kvalitet. Vidare är du ytterst ansvarig för kriskommunikation och mediehantering. Du kommer även arbeta tätt tillsammans med politisk och operativ ledning för att säkerställa en enhetlig och korrekt kommunikation. Du har även ett övergripande ansvar för att kommunens styrdokument inom kommunikation hålls aktuella och används effektivt.
Rollen som kommunikationschef, tillika Enhetschef för kommunikationsenheten, är en del av stabsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Du rapporterar till biträdande förvaltningschef på kommunledningsförvaltningen.
Vem är du?
Vi söker dig med akademisk utbildning inom journalistik, kommunikationsvetenskap eller annan relevant akademisk utbildning. Du har minst fem års erfarenhet av ledarskap, gärna från en offentlig organisation eller motsvarande inom privat sektor, där du arbetat med bland annat kriskommunikation och mediahantering. Vidare besitter du gedigen erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en förändringsagent som drivs av att utmana status quo och verkar för nya satsningar. Du är en nyfiken lyssnare och är duktig på att få människor att arbeta tillsammans. Du är kommunikativ och resultatorienterad, och du du besitter förmågan att pendla mellan både operativa och strategiska frågor. Vi tror att ditt ledarskap präglas av engagemang och inkludering, och att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Vi erbjuder
Som kommunikationschef hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla kommunens kommunikation i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö. Här får du ett varierat och betydelsefullt uppdrag där du bidrar till att stärka Karlskrona som en attraktiv kommun att leva och arbeta i. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Karlskrona Kommun
I Karlskrona kommun finns det elva nämnder för olika specialområden, nio olika förvaltningar och omkring 6 000 anställda som varje dag levererar service, utbildar, vårdar, förbättrar och tänker nytt. I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Information
Rekryteringsprocessen hanteras av Poolia. Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linnea Broman på 072 078 83 17, alternativt via mail [email protected]. Visa mindre

Administratör med HR-inriktning

Ansök    Jan 15    Poolia AB    Personaladministratör
Är du en strukturerad, driven och serviceinriktad person med ett intresse för både administration och HR? Då kan det vara dig vi söker! Till vår kund söker vi en administratör med fokus på projekt och personalfrågor. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående och pågår i 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Karlskrona, möjlighet till distansarbete finns. Om tjänsten Som administratör med HR-inriktning ... Visa mer
Är du en strukturerad, driven och serviceinriktad person med ett intresse för både administration och HR? Då kan det vara dig vi söker!

Till vår kund söker vi en administratör med fokus på projekt och personalfrågor. Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, med start omgående och pågår i 6 månader framåt med möjlighet till förlängning. Tjänsten är placerad i Karlskrona, möjlighet till distansarbete finns.

Om tjänsten
Som administratör med HR-inriktning kommer du att ha en delad roll mellan administrativt stöd i projekt och personalfrågor kopplat till dessa. Du kommer att arbeta nära projektledare, chefer och medarbetare för att vara ett viktigt stöd i både dagliga HR-processer och projektadministration. Du får en unik möjlighet att stödja verksamheten med din kompetens, samtidigt som du får stora möjligheter att utvecklas inom områden som intresserar dig. Arbetsuppgifterna kan komma att formas efter dina tidigare erfarenheter och kunskaper och vi önskar att du är nyfiken på att utforska det med oss.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
HR-relaterade uppgifter:

· Rekryteringsstöd för chefer
· Administration kring anställningar och introduktion av nya medarbetare
· Schemaläggning och personalplanering
· Sitta med i fackliga förhandlingar och ge stöd vid arbetsrättsliga frågor
· Hantera övriga personalfrågor och ge stöd i arbetsrättsliga ärenden

Administrativa uppgifter:

· Stödja och assistera projektledare genom att vara ansvarig för sammanhållande aktiviteter, exempelvis kalla olika funktioner till möten, ta anteckningar och sammanställa information och beslut från möten
· Planera och ta fram underlag och presentationer inför möten
· Skapa och ta fram utbildningsmaterial för interna utbildningar (både inom HR och andra områden)
· Agera stöd vid regelbundna riskanalyser vid exempelvis verksamhetsövertaganden eller förändringar i verksamhetsrutiner

Vem är du?
För att lyckas och trivas i rollen söker vi dig som är:

· Strukturerad och ordningsam, med förmåga att skifta mellan olika arbetsuppgifter och projekt
· Kommunikativ och har lätt för att uttrycka dig och möta olika typer av människor på alla nivåer i organisationen
· Van att arbeta självständigt och har ett stort engagemang för att skapa goda arbetsrelationer
· Har erfarenhet av administrativt arbete och god datavana (Office-paketet är ett krav)
· Meriterande om du har erfarenhet av personalhantering och HR-relaterade processer
· Meriterande om du har erfarenhet av upprättande och löpande arbete med riskanalyser kopplat till verksamhetsfrågor

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Visa mindre

Förvaltningschef för Fastighetsförvalningen till Karlskrona kommun

Ansök    Feb 3    Poolia AB    Förvaltningschef, kommun
Är du en strategisk ledare med engagemang för samhällsutveckling? Vill du vara med och forma framtidens fastighetsförvaltning i vår kommun? Vi söker en engagerad och strategisk ledare som vill leda och utveckla fastighetsförvaltningen och bidra till en hållbar och effektiv användning av kommunens fastighetsbestånd. Tjänsten är ny befattning direkt underställd kommundirektören. Vill du vara med och bygga framtidens kommun tillsammans med oss? Välkommen med... Visa mer
Är du en strategisk ledare med engagemang för samhällsutveckling? Vill du vara med och forma framtidens fastighetsförvaltning i vår kommun? Vi söker en engagerad och strategisk ledare som vill leda och utveckla fastighetsförvaltningen och bidra till en hållbar och effektiv användning av kommunens fastighetsbestånd. Tjänsten är ny befattning direkt underställd kommundirektören.

Vill du vara med och bygga framtidens kommun tillsammans med oss? Välkommen med din ansökan då vi löpande gör ett urval för intervjuer.

Om tjänsten
Som förvaltningschef för fastighetsförvaltningen har du det övergripande ansvaret för kommunens fastigheter och lokaler. Du leder förvaltningen och ansvarar för strategisk planering, drift, underhåll samt utveckling av kommunens fastighetsbestånd i linje med kommunens mål och visioner. Du har en central roll i att säkerställa en långsiktigt hållbar fastighetsförvaltning, där ekonomi, funktionalitet och miljö står i fokus.

I rollen ingår även ansvar för byggherrerollen, fastighetsekonomi och fastighetsjuridik. Du leder och utvecklar verksamheten genom dina chefer och medarbetare och har en viktig roll i samverkan med andra förvaltningar, kommunens politiska ledning och externa aktörer.

Till din hjälp har du två avdelningschefer och fem enhetschefer. Totalt ansvarar du för 76 medarbetare inom fastighetsförvaltningen.

Vem är du?
Vi söker dig som är en erfaren ledare med en strategisk helhetssyn och ett starkt engagemang för samhällsbyggande och hållbar fastighetsförvaltning. Du har erfarenhet av att leda genom andra chefer och trivs i en komplex organisation där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt genomförande. Vidare är du resultatorienterad och uthållig, med god förmåga att planera, genomföra och följa upp arbete.

Du är en trygg och kommunikativ ledare som skapar engagemang och delaktighet genom ett inkluderande och coachande förhållningssätt. Du har god förmåga att bygga relationer och samverka brett, både internt och externt. Vi ser det som värdefullt om du också är en skicklig kommunikatör som bygger starka samarbeten och främjar dialog och samsyn. Vidare har du även förmågan att vara prestigelös, lösningsorienterad och trygg i att hantera utmaningar och förändringar.

Krav
-----
• Högskoleexamen eller motsvarande eftergymnasial utbildning
• Erfarenhet av strategisk fastighetsförvaltning, byggherrerollen, fastighetsekonomi och fastighetsjuridik
• Dokumenterad erfarenhet av ledarskap på högre nivå, inklusive att leda genom andra chefer
• Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation eller motsvarande erfarenhet från liknande styrningsstruktur
• Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet med hög komplexitet och många intressenter

Meriterande
---------------
• Kunskap om kommunal styrning och lagstiftning
• Erfarenhet av att leda strategiskt förändrings- och utvecklingsarbete
• Erfarenhet av förvaltning och utveckling av samhällsfastigheter
• Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet av motsvarande storlek och komplexitet
• Mediavana

Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat.

Om verksamheten
I Karlskrona kommun finns det elva nämnder för olika specialområden, tio förvaltningar och omkring 6 000 anställda som varje dag levererar service, utbildar, vårdar, förbättrar och tänker nytt. I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.

Läs mer om kommunen på https://www.karlskrona.se/ och om Fastighetsförvaltningen på https://www.karlskrona.se/kommun-och-politik/sa-fungerar-kommunen/organisation/fastighetsförvaltningen/


Information
--------------
Rekryteringsprocessen hanteras av Poolia. Vid eventuella frågor, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult/chefsrekryterare Peder Bjursten på eller [email protected] eller 073-944 54 60. Visa mindre

Kommunikationschef till Karlskrona kommun

Som kommunikationschef hos Karlskrona kommun får du chansen att skapa resultat, inspirera andra och bidra till att stärka kommunens roll som en attraktiv plats att leva och verka i. Låter detta intressant? Läs mer nedan! Om tjänsten Som kommunikationschef leder och utvecklar du formerna för strategisk och operativ kommunikation inom kommunen. Rollen innebär ett strategiskt ledarstöd i kommunikationsfrågor, samt att leda och samordna kommunikationsarbetet. ... Visa mer
Som kommunikationschef hos Karlskrona kommun får du chansen att skapa resultat, inspirera andra och bidra till att stärka kommunens roll som en attraktiv plats att leva och verka i. Låter detta intressant? Läs mer nedan!
Om tjänsten
Som kommunikationschef leder och utvecklar du formerna för strategisk och operativ kommunikation inom kommunen. Rollen innebär ett strategiskt ledarstöd i kommunikationsfrågor, samt att leda och samordna kommunikationsarbetet. Du ansvarar också för att skapa goda förutsättningar för kommunens kommunikatörer att möta nya utmaningar i en värld som ständigt förändras och där invånare, företag, besökare, chefer och medarbetare kräver snabb och tydlig kommunikation.
Rollen innebär ansvar för att driva kommunens kommunikation med fokus på att tydliggöra verksamhetens mål och beslut. Du leder och utvecklar kommunikationsarbetet inom hela organisationen och säkerställer att kommunens kommunikationskanaler och deras innehåll är samordnade och av hög kvalitet. Vidare är du ytterst ansvarig för kriskommunikation och mediehantering. Du kommer även arbeta tätt tillsammans med politisk och operativ ledning för att säkerställa en enhetlig och korrekt kommunikation. Du har även ett övergripande ansvar för att kommunens styrdokument inom kommunikation hålls aktuella och används effektivt.
Rollen som kommunikationschef, tillika Enhetschef för kommunikationsenheten, är en del av stabsavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Du rapporterar till biträdande förvaltningschef på kommunledningsförvaltningen.
Vem är du?
Vi söker dig med akademisk utbildning inom journalistik, kommunikationsvetenskap eller annan relevant akademisk utbildning. Du har minst fem års erfarenhet av ledarskap, gärna från en offentlig organisation eller motsvarande inom privat sektor, där du arbetat med bland annat kriskommunikation och mediahantering. Vidare besitter du gedigen erfarenhet av såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete. Du kommunicerar väl på både svenska och engelska.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en förändringsagent som drivs av att utmana status quo och verkar för nya satsningar. Du är en nyfiken lyssnare och är duktig på att få människor att arbeta tillsammans. Du är kommunikativ och resultatorienterad, och du du besitter förmågan att pendla mellan både operativa och strategiska frågor. Vi tror att ditt ledarskap präglas av engagemang och inkludering, och att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt.
Vi erbjuder
Som kommunikationschef hos oss får du möjlighet att påverka och utveckla kommunens kommunikation i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö. Här får du ett varierat och betydelsefullt uppdrag där du bidrar till att stärka Karlskrona som en attraktiv kommun att leva och arbeta i. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Karlskrona Kommun
I Karlskrona kommun finns det elva nämnder för olika specialområden, nio olika förvaltningar och omkring 6 000 anställda som varje dag levererar service, utbildar, vårdar, förbättrar och tänker nytt. I Karlskrona är våra ambitioner höga och vi brinner för att utveckla den moderna staden i havet. Nu söker vi dig som vill vara med och göra skillnad. Välkommen till Blekinges största arbetsgivare, där dina möjligheter att utvecklas är goda.
Information
Rekryteringsprocessen hanteras av Poolia. Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Linnea Broman på 072 078 83 17, alternativt via mail [email protected]. Visa mindre

Interim Förvaltningschef för uppdrag till kommun i Blekinge!

Ansök    Nov 11    Poolia AB    Förvaltningschef, kommun
Om tjänsten Vi söker nu en erfaren konsult för uppdrag som Interim Förvaltningschef för den nyinrättade fastighetsförvaltningen i en kommun i Blekinge. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid med start 1 december 2024 och en initial anställningsperiod på 6 månader. Detta är ett unikt tillfälle för en kompetent och ansvarsfull konsult att bidra till uppbyggnaden och utvecklingen av en ny verksamhet inom en politiskt styrd organisation. ... Visa mer
Om tjänsten
Vi söker nu en erfaren konsult för uppdrag som Interim Förvaltningschef för den nyinrättade fastighetsförvaltningen i en kommun i Blekinge. Tjänsten innebär ett tidsbegränsat konsultuppdrag på heltid med start 1 december 2024 och en initial anställningsperiod på 6 månader.

Detta är ett unikt tillfälle för en kompetent och ansvarsfull konsult att bidra till uppbyggnaden och utvecklingen av en ny verksamhet inom en politiskt styrd organisation.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Om tjänsten
Som Interim Förvaltningschef kommer du att ha ett helhetsansvar för fastighetsförvaltningen.

Tjänsten innefattar:

- Planering och uppföljning av arbetet inom fastighetsförvaltning
- Budgetansvar: Ansvara för prognos, ekonomisk uppföljning och ekonomiska resultat
- Drift, underhåll och skötsel: Ansvara för drift, skötsel och löpande underhåll av kommunens fastigheter
- Utveckling och samordning: Bygga upp och leda fastighetsförvaltningen i linje med kommunens beslut
- Policy- och rutinföljande: Säkerställa att förvaltningen följer relevanta planer, styrdokument och policies
- Deltagande i ledningsgruppen samt utföra andra arbetsuppgifter på uppdrag av närmaste chef

Tjänsten är på heltid med start 1 december 2024 fram till 31 maj 2025, med möjlighet till månadsvis förlängning i upp till 3 månader vid behov.

Vem är du?
För att vara aktuell för detta uppdrag krävs det att du har:

- Minst 5 års erfarenhet inom fastighetsförvaltning, inklusive en dokumenterad förmåga att leda och utveckla liknande verksamhet
- Erfarenhet av politiskt styrd organisation och vana att anpassa arbete efter politiska riktlinjer och beslut
- Start utan uppsägningstid och möjlighet till omedelbar tillgänglighet för att möta kommunens snäva tidplan
- God lokalkännedom om kommunen är meriterande
- Talar och skriver flytande svenska samt engelska

Ansökan ska inkludera CV och dokumentation som tydligt visar uppfyllande av ovanstående krav Visa mindre